FAQ

Bekijk de antwoorden op veelgestelde vragen over onze dienstverlening. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag.

Trainingsaanbod & Inschrijven

Hoe kan ik mij inschrijven voor een training?

Via de pagina van jouw training kun je je online inschrijven. Klik hier om naar het trainingsoverzicht te gaan.

Kan ik een optie nemen op een training?

Het is mogelijk om een optie te nemen op een training. Met een optie kun je rustig nadenken of de training echt wat voor je is. Wij houden de optie vrijblijvend voor je vast!

Kan ik een training annuleren?

De opdrachtgever van een training heeft het recht deelname aan de training te annuleren per aangetekend verzonden brief. Annulering kan gratis tot vier weken voor aanvang van de eerste trainingsdag. Bij annulering korter dan vier weken voor aanvang van de eerste trainingsdag wordt er 50% van het bedrag in rekening gebracht. Indien er korter dan drie weken voor aanvang van de eerste trainingsdag een annulering plaatsvindt wordt er 75% van het bedrag in rekening gebracht. Annulering korter dan twee weken van tevoren verplicht de opdrachtgever het volledige bedrag te betalen.

Welke trainingen bieden jullie aan?

ExplainiT heeft een ruim aanbod trainingen op het gebied van IT-applicaties, Methodieken en Soft Skills.

Wat zijn de trainingstijden?

Een standaard trainingsdag start om 09:30 uur en eindigt om 16:30 uur.

Wat is het maximaal aantal deelnemers aan een training?

Bij open-inschrijvingen streven we naar groepen van maximaal acht personen. Voor incompanytrainingen adviseren we datzelfde aantal aan te houden.

Op welke locaties kunnen trainingen worden gegeven?

ExplainiT beschikt over de volgende trainingslocaties: Amsterdam, Apeldoorn, Arnhem, Assen, Breda, Den Bosch, Den Haag/Rijswijk, Eindhoven, Goes, Hengelo, Leeuwarden, Maastricht, Roermond, Rotterdam/Capelle aan den IJssel, Utrecht en Zwolle. Tevens is het mogelijk om een training op een andere locaties of bij een bedrijf op locatie te laten plaatsvinden.

Waar vind ik de adresgegevens van de trainingslocaties?

Op de pagina trainingslocaties vind je de adresgegevens.

Kan ik parkeren bij de trainingslocatie?

Onze trainingslocaties beschikken over het algemeen over voldoende parkeergelegenheden.

Kan ik specifieke wensen doorgeven voor de lunch?

Ja. We passen de lunch graag aan op basis van jouw voorkeuren en/of allergieën.

Betaling & Facturering

Zijn de prijzen op de website inclusief of exclusief btw?

De genoemde prijzen op de website zijn exclusief 21% btw. Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval vragen wij 10% opslag bovenop de investeringsprijs.

Wanneer ontvang ik de factuur?

Normaliter versturen we de factuur pas na afloop van de training. Mocht je, om uiteenlopende redenen, de factuur eerder willen ontvangen, neem dan contact met ons op. Dat kunnen we uiteraard voor je in orde maken.

Kan ik de training in termijnen betalen?

Nee, dat kan niet.

Is het mogelijk om een training btw vrij te factureren?

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval vragen wij 10% opslag bovenop de investeringsprijs.

Zijn lesmaterialen, lunch, koffie, thee en bij de prijs inbegrepen?

Ja, onze prijs bij open-inschrijvingen is inclusief lesmateriaal, lunch, koffie & thee en water.

Certificering & Examinering

Over welke certificeringen beschikt ExplainiT?

Op de pagina erkenningen vind je een overzicht van de certificeringen waarover ExplainiT beschikt.

Ontvang ik een officieel certificaat/diploma na afloop?

Indien je de gehele training gevolgd hebt, ontvang je altijd het officiële ExplainiT certificaat. Tevens zijn er voor diverse trainingen officiële certificeringen beschikbaar.

Kan ik mijn certificaat van deelname nogmaals ontvangen?

Ben je het bewijs van het volgen van de training kwijt? Neem dan contact met ons op zodat we samen kunnen kijken wat we voor je kunnen betekenen.

Incompany & Maatwerk

Is het mogelijk om een training op maat te laten maken?

Ja. Bij een maatwerktraining combineren we elementen of ontwikkelen we een complete training op maat, gericht op de doelen van jouw organisatie. We trainen niet alleen, maar begeleiden en coachen ook.

Kan een training bij ons bedrijf worden georganiseerd?

Ja. Iedere training kunnen we incompany verzorgen.

Waar kan ik de werkwijze van ExplainiT vinden?

Een beschrijving van de werkwijze vind je op de werkwijze pagina.

Kunnen jullie trainingen verzorgen die niet op de website staan?

Ja. We actualiseren ons trainingsaanbod op de website constant. We kunnen echter ook trainingen verzorgen die niet op de website staan. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

Kan een training afgestemd worden op mijn (praktijk)situatie?

Ja. We maken de training graag op maat voor je met als doel een optimaal leerrendement. Meer informatie over maatwerk vind je op de maatwerkpagina.

Bieden jullie ook trainingen aan met een trainingsacteur?

Ja, bij onze gedragstrainingen kunnen we eveneens met een professionele trainingsacteur werken. Een acteur kan op deskundige wijze de rol van verschillende stakeholders ensceneren en dat zorgt voor een waarheidsgetrouwe situatie. Neem contact op voor de mogelijkheden.

Contact & Informatie

Hoe kan ik online meer informatie over een training aanvragen?

Via de contact pagina kun je online meer informatie aanvragen.

Hoe kom ik in contact met de trainingsadviseurs?

ExplainiT is telefonisch bereikbaar via 088 – 122 55 88. Daarnaast kun je via info@explainit.nl contact opnemen per mail.

Waar vind ik de algemene voorwaarden?

Onze algemene voorwaarden vind je onderaan onze website.

Waar vind ik de privacyverklaring?

Onze privacyverklaring vind je onderaan onze website.

Waar vind ik de disclaimer?

Onze disclaimer vind je onderaan onze website.

Hoe kan ik een klacht indienen?

De geschillen- en klachtenregeling vind je in de algemene voorwaarden.

Hoe verwerkt ExplainiT persoonsgegevens?

Informatie over de verwerking van persoonsgegevens vind je in de privacyverklaring.

Kan ik solliciteren bij ExplainiT?

Een overzicht van de vacatures bij ExplainiT vind je op de 'Werken bij ExplainiT' pagina

Overig

Welke leervormen voor trainingen bieden jullie aan?

Deze kun je vinden op onze leervormen pagina.

Bieden jullie ook e-learning aan?

Ja, voor e-learning maken wij gebruik van SelfGuide.

Waarom moet ik twee voorkeurslocaties opgeven?

We willen graag zoveel trainingen zo snel mogelijk laten plaatsvinden. Door voorkeurslocaties op te geven kunnen we sneller een trainingsgroep vormen.

Verzorgen jullie ook trainingen in het Engels?

Ja. We kunnen trainingen ook in het Engels verzorgen. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

Moet ik een eigen laptop meenemen naar de open-inschrijving?

Standaard zijn er bij trainingen volgens het open-rooster altijd laptops van ExplainiT aanwezig, zonder dat je daarvoor extra kosten hebt. Je bent vrij om die tijdens de trainingsdag(en) te gebruiken. Uiteraard mag je ook je eigen device meenemen om daar tijdens de training mee te werken.

Kan ik het lesmateriaal eerder ontvangen?

Ja, dat is geen probleem. In overleg verzorgen we dat graag voor je.

Copyright © 0000 ExplainiT | Onderdeel van INVINITIV